به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد افزود: از آنجا که علاوه بر عراق، کردها در کشورهای ایران، ترکیه و سوریه نیز سکونت دارند، اگر قرار بر استقلال کردهای عراق باشد، سه کشور دیگر درگیر جنگ و ناامنی می شوند.
وی با بیان این که تجزیه عراق از سوی اسراییل و آمریکا حمایت می شود، تاکید کرد: طرح مسئله استقلال از سوی کردها در منطقه نگران کننده است و از دولت ایران انتظار می رود با درایت و تدبیر این جریان را متوقف کند.
حجت الاسلام فاطمی افزود: شیطنت های آمریکا در منطقه کماکان ادامه دارد و اخیرا با زیر سوال بردن معاهده خود و ایران (برجام ) در صدد تحریک ایران برای نقض این معاهده است.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا با بی اعتبار کردن برجام قصد انجام واکنش از سوی ایران را دارد تا کشور و ملت ما را به جهانیان ناقض این معاهده معرفی کند.
حجت الاسلام فاطمی در ادامه کشتار مردم مظلوم و مسلمان میانمار را محکوم کرد و افزود: از دولت ایران انتظار می رود بصورت دیپلماتیک و مذاکره با دولت میانمار مانع از ادامه جرم و جنایت و مسلمان کشی در این منطقه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بی تقوایی را عامل بروز برخی مشکلات اجتماعی جامعه دانست و ادای اول وقت و مستمر نماز با حضور قلب، به یاد مرگ بودن، توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) را از راهکارهای موثر برای تقویت پرهیزگاری در زندگی بر شمرد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.