به گزارش ایرنا، شلمزار مرکز شهرستان کیار به ادعای کارشناسان دوومیدانی یکی از قطب پرتاب دیسک ایران است و قرار بود روزگاری یکی از بهترین پیست های پرتاب دیسک در این زمینه ساخته شود، که هنوز محقق نشده است.
در این بین دو برادر صمیمی پس عباس، یک دهه است که لباس تیم ملی در این ماده را بر تن دارند و تاکنون در این رشته موفقیت هایی را نیز کسب کرده اند.
اما در تازه ترین رقابت های بین المللی، در هند مسابقات آسیایی دوومیدانی برگزار شد که ایران در این رقابت ها به سه مدال با ارزش طلا و یک برنز دست یافت.
ذر رشته پرتاب دیسک نیز محمد صمیمی ورزشکار با اخلاق چهارمحال و بختیاری در کنار احسان حدادی برای تیم ملی ایران به میدان رفت.
در این ماده احسان حدادی توانست پس از یک دوره مصدومیت دوباره طلایی شود و انتظارات دوومیدانی از خود را برآورده کند.
احسان حدادی با پرتاب 64متر و 54 سانتیمتری خود در ماده پرتاب دیسک رقابت های قهرمانی آسیا ضمن کسب عنوان نخست، مدال طلای این ماده را از آن خود کرد.
اما در طرف دیگر میدان محمد صمیمی پس از یک دوره تمرین آمادگی در شلمزار و اصفهان نتوانست به رکورد اصلی خود دست یابد و در مقام پنجم آسیا قرار گرفت.
در مسابقات آسیایی هند، محمد صمیمی در پرتاب نخست خود رکورد 55 متر و 42 سانتیمتر را کسب کرد و در پرتاب دوم، دیسک را در طول 59 متر و 18 سانتیمتر پرتاب کرد، پرتاب سوم صمیمی با خطا شد انجام و داوران آن را نپذیرفتند.
وی در پرتاب چهارم خود دیسک را به طول 59 متر و 80 سانتی متر پرتاب کرد و وضعیتش را در جدول بهبود بخشید اما با اعلام خطا در پرتاب پنجم و ششم، محمد صمیمی از کسب مدال دراین رقابت ها بازماند و پنجم شد.
اما اختلاف پرتاب محمد صمیمی با نفرات دوم و سوم نشان می دهد که تنها چند میلیمتر با آنها فاصله داشت و حتی این ورزشکار چهارمحال و بختیاری می توانست در این رقابت ها به مقام دوم برسد.
پرتاب دیسک یکی از رشته های سخت و قدرتی و با تمرکز در دوومیدانی است که در صورت کوچکترین اشتباه، رکوردها ورزشکاران توسط رقبا جابه جا می شود.
محمد صمیمی در این ماده در تمرینات خود در زمین خاکی شلمزار همواره بالای 60متر پرتاب کرده است و این ورزشکار می توانست با رکوردهای تمرینی خود نیز به مدال دست یابد.
شاید یکی از علل بدست نیامدن رکورد تمرینی محمد صمیمی، شرایط موسمی و خاص اودیشا هند و بارش های باران باشد که بر رکوردها در پرتاب دیسک تاثیر می گذارد.
حدود چهار سال پیش باران های موسمی و وضعیت وجوی بر روی ورزشکاران دوومیدانی ایران در هند تاثیر گذاشت به گونه ای که محمد ارزنده قهرمان دوومیدانی ایران از چهارمحال و بختیاری در ماده در پرش طول نیز دچار مصدومیت شد و نتوانست به رکورد خود دست یابد.
چهارمحال و بختیاری منطقه ای کوهستانی و دارای آب و هوایی خشک است و ورزشکاران این استان برای حضور در رقابت های بین المللی که در شهرهای ساحلی یا اقلیم آب و هوایی استوایی قرار می گیرند، نیاز به حضور بیشتر یا اردوی آمادگی پیش از مسابقات در این شهرها دارند.
رئیس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری و مربی سابق تیم ملی علت ناکامی محمد صمیمی را حمایت نکردن از این ورزشکار می داند.
داریوش صمیمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محمد و محمود صمیمی دو قهرمان پرتاب دیسک کشور دو سه سالی است که حقوق و مزایای درست و حسابی ندارند به همین دلیل روی عملکرد آنها بدون شک اثرگذار است.
به گفته وی، در ماده پرتاب دیسک این میلیمترها هستند که تعیین کننده اند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی باید ورزشکاران از همه
جهت حمایت کرد.
این مربی سابق تیم ملی افزود:محمد صمیمی در مسابقات شیراز حدود 60متر و 90 سانتیمتر پرتاب کرد و اگر حمایت می شد با این رکود به راحتی به مدال دست می یافت.
وی گفت: محمد ارزنده و برادران صمیمی کمی مظلوم واقع شدند، بدلیل بی مهری فدراسیون محمود صمیمی را به مسابقات کشورهای اسلامی نفرستاد در حالی که در رقابت های انتخابی تیم ملی اول شده بود و محمد ارزنده را نیز کنار گذاشته است.
به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی در ایالت آدوشیا هندوستان برگزار شد و در این ماده نمایندگان کشورهای هند،عراق،چین،‌ژاپن، عربستان سعودی، ‌مالزی، ‌میمانمار، قزاقستان، قطر، کویت و ایران شرکت داشتند.
محمد صمیمی در مسابقات بین المللی از جمله دانشجویان جهان مدال طلا دارد و در مسابقات جایزه بزرگ نیز تاکنون چندین مدال کسب کرده است.
شهر شلمزار در 35کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
گزارش از محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.