به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اسلامیان روز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم دهکردی افزود: با تدبیر امام راحل در اوایل انقلاب نه تنها از انحلال ارتش جلوگیری نشد، بلکه با تشکیل سپاه پاسداران قدرت این کشور بیشتر شد، بنحوی که اقدام اخیر سپاه در حمله موشکی به پایگاه داعش لرزه بر اندام دشمنان انداخت.
وی با اشاره به نقش مرجعیت در حفظ مرزهای ظاهری و اعتقادی تصریح کرد: مصلحان بسیاری در طول تاریخ معاصر روی کار آمدند، اما هیچ یک نتوانستند نقشی به خوبی امام خمینی (ره) ایفا کنند، زیرا امام راحل یک مرجع بودند.
اسلامیان افزود: پس از امام راحل، مقام معظم رهبری هدایت امت اسلامی را عهده دار شدند و ضروری است تا دولتمردان به رهنمودهای مدبرانه ایشان بیش از پیش توجه داشته باشند و نگاه خود را به درون معطوف کنند.
اسلامیان، مصونیت اسلام از آسیب انحراف را نمونه بارز نقش مرجعیت در امانتداری دین اسلام دانست و گفت: مرجعیت با برخورداری از توان علمی بالایی که داشت، توانست روایات ضعیف را از قوی تشخیص دهد و نگذارند سر سوزنی انحراف در دین اسلام شکل بگیرد، درحالی که در ادیان دیگر شاهد تحریف هایی هستیم.
وی شان علما و فقها را مرزبانی از ارزش های اسلامی و الهی عنوان کرد و افزود: علم سرمایه ارزشمندی است که نسبت به سایر امور بیشتر مورد دستبرد قرار می گیرد از همین رو اسلام، فقها را نگهبان و امانتدار این سرمایه ارزشمند قرار داده است.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری بود که آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
همایش یکروزه نکوداشت مقام آیت الله دهکردی با حضور گسترده مسئولان و محققان و پژوهشگران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد. همچنین در این برنامه فقهایی از استان های اصفهان و نجف اشرف حضور داشتند.
پخش پیام تصویری آیت الله سیدجعفر سبحانی و قرائت پیام مکتوب دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رونمایی از مستند تلوزیونی، تمبر یادبود و تندیس آیت الله دهکردی از ویژه برنامه های این کنگره بود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.