سیدقدیر مرتضوی روز چهارشنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی مقابله با مصرف موادمخدر با اشاره به بالا بودن میزان گرایش و میل به ترک اعتیاد در استان افزود: سال گذشته 16 هزار معتاد برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی و کمپ ها مراجعه کردند.
وی گفت: چهارمحال وبختیاری یکی از استان پاک در مصرف مواد مخدر است که برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر باید از روش پیشگیری استفاده کرد.
مرتضوی به مردمی کردن مقابله و پیشگیری از مصرف و توزیع مواد مخدر در استان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت تشکل ها و سمن های مردم نهاد،جوامع محلی و همچنین استفاده از ظرفیت دانش آموزی و دانشجویی یکی از راه های مقابله با این معضل خانمانسوز است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش افزود: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مواد مخدر از مهمترین راه های مقابله و پیشگیری از گسترش مواد مخدر است.
جعفر مردانی افزود: دولت بدون استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر موفق نخواهد بود و این امر می طلبد که نقش سازمان های مردم نهاد در این حوزه پررنگ تر شود.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال وبختیاری یکی از استان های پاک کشور از لحاظ نداشتن معتاد متهاجر است، افزود: مقابله با خرده فروشان و اجرای طرح های امنیتی و پاکسازی نقاط پر خطر یکی از راه های مقابله با این معضل است.
به گزارش ایرنا ، در این همایش از سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه موادمخدر و همچنین سفیران مقابله با مواد مخدر قدردانی شد.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.