به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری معادل 786 میلیون یورو و 4.2 میلیون دلار است.
به گفته وی هم اینک 78 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند.
امامی تصریح کرد: یکهزار و 42 جواز تاسیس اینک با ارزش 130 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال 21 هزار و 477 نفر در استان صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکهزار و 97 پروانه بهره برداری صنعتی در استان وجود دارد، ادامه داد: این سازمان بالای 30 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی استان را دارد.
امامی با بیان اینکه 88 هزار نفر در بخش اصناف و 15 هزار نفر در بخش صنعت و معدن استان مشغول بکار هستند، افزود: در دولت یازدهم 84 میلیون تن مواد معدنی در استان شناسایی و هم اینک تمامی سطح استان پوشش اکتشاف مواد معدنی شده است.
وی ادامه داد: 35 هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 31 هزار واحد پروانه کسب دارند و مشغول فعالیت هستند.
به گفته امامی، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان خردادماه امسال 262 هزار و 586 بازرسی از اصناف استان انجام شد که 11 هزار و 963 پرونده تخلف به ارزش 145 میلیارد ریال تشکیل شد.
امامی با تشریح مشکلات تولیدی و بازار فروش کارخانه تولید لوزام خانگی برفاب در هفته های گذشته گفت: 100 نفر از کارگران این کارخانه بازگشت به کار و 200 نفر دیگر از کارگران بنابه درخواست خود کارگران بیمه بیکاری دریافت تا بازار فروش محصولات این کارخانه تعیین تکلیف شود.
وی در ادامه با بیان مشکلات کارخانه تولید میلگرد و مقاطع فولادی صبا فولاد استان به دلیل افزایش نرخ شمش فولادی تصریح کرد: تمامی کارخانه های تولید میلگرد در کشور تعطیل و کارخانه این استان تعلیق و هم اینک در حال مذاکره و رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.
بنابراین گزارش در هفته گذشته تعدادی از کارگران کارخانه تولید لوازم خانگی برفاب و شرکت تولید میلگرد و مقاطع فولادی صبا زاگرس از ترس اخراج ابراز نگرانی کردند.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.