حجت الاسلام پرویز ولی ‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرکرد با اشاره به ابلاغ سند راهبردی رزمندگان در تیرماه سال 1394 به ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با اجرای این قانون، رزمندگان واجد شرایط نیز از برخی امتیازات خدمات جامع ایثارگران بهره ‌مند خواهند شد.
وی گفت: در این سند رزمندگانی که 6 ماه و بیشتر سابقه حضور در جبهه داشته باشند و جانبازانی که از 25درصد به پایین هستند و زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار ندارند، مشمول دریافت خدمات و مزایای این طرح خواهند بود.
وی با بیان اینکه نداشتن متولی خاص از مهمترین مشکلات این قشر بعد از جنگ تحمیلی تاکنون بوده است، اظهار کرد: هم اینک 3 میلیون رزمنده در کشور وجود دارد که تاکنون از قوانینی که برایشان وضع شده به دلیل نداشتن متولی خاص بی بهره بوده اند.
حجت الاسلام ولی زاده افزود: در این برنامه رزمندگان با سابقه بالای 24 ماه خدمت از پرداخت مالیات معاف می شوند، همچنین سهمیه دانشگاه برای خانواده رزمندگان و تخفیف شهریه برای فرزندان آنان از دیگر مزایای استفاده از این قانون است.
وی به اجرای همترازی و مقطع تحصیلی و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات مسکن را از جمله امتیازاتی عنوان کرد که رزمندگان از آن بهره مند می شوند.
ولی زاده گفت: در برنامه ششم توسعه سالانه 50 هزار رزمنده تسهیلات مسکن 700 میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد دریافت می کنند.
به گفته وی، در قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگانی که از یگان مربوط تاییدیه درصد جانبازی بگیرند، بنیاد شهید موظف است که 5 درصد جانبازی به آنان بدهد.
به گزارش ایرنا، مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با حضور مشاوران استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.