اردشیر آخوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدتی است که عده ای قاچاقچی و حفار غیرمجاز وجود شهر زیرزمینی تاریخی در استان را شایعه پراکنی می کنند و عده ای در تب جست و جوی گنج در سراب واهی گرفتار می شوند.
وی ادامه داد: پس از سالها کاوش های فراوان باستان شناسی دلیلی بر وجود شهر زیرزمینی در استان یافت نشده و شایعاتی که در این خصوص وجود دارد، بی پایه و اساس است.
آخوندی در ادامه با تاکید بر حراست بیش از پیش از آثار و بناهای تاریخی استان تصریح کرد: برخی افراد به امید دستیابی به گنج، بناها و تپه های تاریخی استان را تخریب می کنند و درحالی که تلاش آنها بی ثمر است و به چیزی دست نمی یابند، اما با تخریب مناطق تاریخی، کار باستان شناسان را با چالش مواجه می کنند.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر خبرهای متعددی مبنی بر دستگیری حفاران غیرمجاز در استان منتشر شده که هرچند با تلاش یگان های حفاظت و ماموران نیروی انتظامی، عملیات حفاری غیرمجاز در استان ناکام ماند، اما می طلبد در حفظ و حراست از بناها و اماکن تاریخی استان بیش از پیش اقدام شود.
حدود 2 هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 700 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.