علیرضا جانقربان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با تولید و وارد شدن 50 هزار تن چغندرقند در مزارع استیجاری شهرستانهای دزفول و بهبهان در استان خوزستان در بهار امسال، بیش از 6 هزار تن شکر سفید استحصال خواهد شد.
وی زمان کشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری را در فصل بهار عنوان کرد و توضیح داد: 2 هزار هکتار از مزارع استان نیز به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته که طبق پیش بینی ها در فصل پاییز امسال و در مرحله دوم نیز 70 هزار تن شکر مرغوب در این خطه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته نیز برای اولین بار این کارخانه در نیم قرن فعالیت با تولید بیش از 19 هزار و 350 تن محصول شکر مرغوب، رکورد بی سابقه ای را در کارنامه خود به ثبت رساند.
جانقربان تصریح کرد: پیش از این میزان تولید شکر در شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال وبختیاری 15 هزار تن ثبت شده بود.
وی از افزایش 15 درصدی کشت بهاره چغندرقند در استان خبر داد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، در اختیار گذاشتن نهاده های مناسب و بذر اصلاح شده و پرداخت به موقع مطالبات بهره برداران از عمده دلایل افزایش رغبت در کشت، کمیت و کیفیت محصول چغندرقند استان می باشد.
شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در زمستان 94 از مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه در 5 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.