به گزارش ایرنا، فریبرز نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین با اشاره به تدوین نشدن آیین نامه های مربوط به مواد 27 و 39 قانون جامع ایثارگری گفت: با این حال بیشتر مواد این قوانین اجرایی شده است.
به گفته وی، اجرای این مواد بوضوح در قانون عنوان شده و نیاز به تامین اعتبار و تدوین آیین نامه جدید نیست.
وی در خصوص ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: این ماده در خصوص شهدا در حال پرداخت است، ولی در خصوص جانبازان حالت اشتغال در دستگاه های اجرایی به دلیل تامین اعتبار نیاز به آیین نامه اجرایی دارد که پس از ابلاغ قابل اجراست.
نجفی در خصوص ماده 27 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: این ماده قانونی جهت اجرا نیاز به تامین اعتبار دولتی دارد که پس از تامین اعتبار و تهیه آیین نامه اجرایی به دستگاه ها ابلاغ می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: موادی از برنامه ششم توسعه که مربوط به ایثارگران است در صورتی که نیاز به تامین اعتبار مالی نداشته باشد، بدون آیین نامه اجرا خواهد شد و مابقی پس از ابلاغ آیین نامه ها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری خواهد شد.
نجفی در ادامه با اشاره به اینکه هم اینک بیش از یکهزار و 437 نفر از اعضای خانواده ایثارگران استان بیکار هستند، افزود: دستگاههای اجرایی، موسسات و شرکت‌های خصوصی موظف به اختصاص 25 درصد از سهمیه استخدامی خود به اعضای خانواده ایثارگران هستند.
به گفته وی، هم اکنون 45 هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری از خانواده ایثارگران هستند.
به گزارش ایرنا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دی ماه امسال نیز مهلت قانونی آن به پایان می رسد، با این حال تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام شد و در نهایت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است.
قانون جامع خدمات ایثارگران با 76 ماده پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان اجرایی شده است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.