به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمود ارباب زاده با اعلام این خبر به رسانه های چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات احداث کارخانه فولاد از سال 86 با برنامه ریزی اولیه تولید سالانه 800 هزار تن اسلب در 3 مرحله احیاء مستقیم، فولاد سازی و تامین زیرساخت، جنبی و پشتیبانی آغاز شد.
به گفته وی، مرحله این کارخانه که مرحله احیا است (تبدیل گندله به آهن اسفنجی) به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید.
ارباب زاده با بیان اینکه مرحله 2 این کارخانه هم اینک حدود 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: عملیات اجرایی این کارخانه پس از چند سال وقفه، با مشارکت فولاد مبارکه ادامه یافت.
وی افزود: هم اینک با تکمیل سایر زیرساخت های این کارخانه، باسکول 60 تنی شرکت بهره برداری شده که پس از راه اندازی این باسکول تمام ورود و خروج مواد شرکت ساماندهی شده است.
وی با بیان استفاده بهینه از آب در کارخانه فولاد گفت: برای احداث تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن به جای استفاده از منابع آب شرب در این واحد برنامه ریزی و اقداماتی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک در عملیات ساخت مرحله 2 این کارخانه 250 فرصت شغلی ایجاد شده است که پس از تکمیل و راه اندازی 300 نفر استخدام می شوند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال 92 حدود 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح هزینه شد که با واگذاری 65 درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش 6 هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، در سفید دشت فعال است.
طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد واقع است.
هم اینک یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار: جهانبخش صفری
6021/7361
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.