به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه که برای ابراز همدری و ابلاغ پیام رییس حمهوری و مسئولان عالی نظام به این روستای سیل زده و پیگیری روند خدمات رسانی نیروهای امدادی به این منطقه سفر کرده بود، تاکید کرد: مسئولان بارها برای جابجایی این روستا هشدار داده اند که با مخالفت اهالی مواجه شدند.
وی افزود: جانمایی و مکان یابی مورد نیاز برای جابجایی روستای سیدمحمد لردگان انجام شده و پس از اعلام نظر کارشناسی، اقدامات لازم در این زمینه با فوریت صورت می گیرد.
سلیمانی دشتکی به ناپدید شدن 4 زن اشاره و تصریح کرد: جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان با استفاده از ابزار مورد نیاز ادامه می یابد.
وی یادآور شد: تمامی امکانات مورد نیاز استان به منظور خدمات رسانی مطلوب به سیل زدگان از همان دقایق اولیه آغاز شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گروه های کارشناسی در حال برآورد میزان خسارت ناشی از سیل و اعلام نتیجه هستند.
وی گفت: اولویت بودجه و اعتبارات امسال را برای جبران خسارت های سیل اخیر در نظر گرفته ایم، از این رو باید با برنامه ریزی علمی و تدابیر لازم از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خسارت سیل روستای سیدمحمد از توابع بخش منج شهرستان لردگان از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
محمد خالدی تاکید کرد: ستاد مدیریت بحران کشور و دستگاه های اجرایی مرتبط در سطح ملی پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی افزود: مسئولان باید در مورد جابه جایی روستای سیدمحمد بخش منج و سایر روستاهای در معرض خطر اقدامات لازم را انجام دهند.
درپی باران شدید باران، تگرگ و سیلاب عصر یکشنبه هفته جاری، 4 زن روستای سیدمحمد بخش منج از توابع شهرستان لردگان ناپدید و 2 تن دیثگر مصدوم شدند.
تلاش برای یافتن ناپدید شدگان با گذشت سه روز از حادثه توسط 30 گروه از نیروهای امدادی ادامه دارد که تاکنون نتیجه ای نداشته است.
حجم بسیار بالای گل و لای و جابجایی سنگ هایی با وزن 20 تن، عملیات جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان سیل اخیر را دشوار کرده است.
همچنین این حادثه به 40 خانوار روستایی این منطقه خسارت های شدیدی وارد کرده است.
لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.