ابراهیم کیانی هرچگانی روز سه شنبه در آیین اعطای پروانه کارآموز وکالت افزود: هم اکنون 217 وکیل در استان عضو کانون وکلا هستند که براساس ارزیابی دادگستری و کانون وکلا سال گذشته 99 نفر از آنان حتی یک مراجعه به دادگاه های استان نداشتند.
وی تاکیدکرد: بیکاری وکلا در این استان نیازمند اجرایی شدن لایحه اجباری شدن وکالت را می طلبد.
کیانی در ادامه به هجمه های مطرح علیه کانون وکلا در تعیین ظرفیت پذیرش وکیل براساس آزمون وکالت در سطح کشور اشاره کرد و گفت: کمپین شکل گرفته برای حذف ظرفیت در آزمون وکالت، مبنای حقوقی و قانونی ندارد.
به گفته وی،کانون وکلا متولی ایجاد اشتغال برای وکلا نیست و تعیین ظرفیت بر اساس نیاز دادگستری و جامعه وکالت است نه فارغ التحصیلان دانشگاهی.
وی افزود: طی 2 سال گذشته 3 تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و انجمن بیماران خاص منعقد شده که براساس آن وکلای عضو کانون، خدمات مشاوره ای و وکالت جامعه هدف را به صورت رایگان انجام می دهند.
کیانی هرچگانی اظهار کرد: در این مدت 300 پرونده معاضدتی در استان توسط کانون وکلای استان پذیرش شده است.
رئیس دادگستری چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین با اشاره به فعالیت نزدیک به 2 هزار وکیل در استان گفت: سال گذشته ورودی پرونده به دادگستری استان بیش از 200 هزار پرونده بوده است.
سید عبدالله موسوی افزود: نزدیک به 3 درصد این پرونده ها با همکاری و وکالت وکلای استان بررسی و رسیدگی شد.
وی با تاکید بر اجباری شدن وکیل در پرونده های حقوقی و قضایی اظهار کرد: هم اکنون در کانون وکلای استان به ضرورت مشاوره و استفاده از وکیل کمتر توجه می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/ 6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.