به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانداران و بخشداران چهارمحال و بختیاری افزود: برقراری امنیت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات به عنوان مهمترین وظیفه وزارت کشور محسوب می شود و آمادگی کامل برگزاری انتخابات هم فراهم است.
وی در ادامه برقراری امنیت انتخابات را در ارزیابی فرمانداران و بخشداران موثر دانست و گفت: تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات موظفند از آرای مردم بنحو مطلوب صیانت و حفاظت کنند.
مقیمی تصریح کرد: اقدامات مهم دولت یازدهم نسبت به دولت های قبل در شاخص های مختلف باید براساس مستندات علمی و کارشناسی به مردم کشور اطلاع رسانی شود.
وی یادآور شد: تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد در دولت های قبل یکی از مهمترین اقدامات شاخص و برجسته دولت یازدهم است.
قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: در دولت های قبل بیماران برای درمان خود باید 70 درصد هزینه را پرداخت می کردند، اما این سرانه در دولت یازدهم برای روستائیان به سه درصد و برای مردم شهری به هفت درصد کاهش یافت.
وی گفت: دولت یازدهم توانست رشد اقتصادی کشور را از منفی 6.8 درصد در دولت قبل به مثبت 8 درصد در این دولت افزایش دهد.
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای برگزاری انتخابات در این استان 942 شعبه اخذ رای ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا و 918 شعبه به منظور جمع آوری آرای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.
جعفر مردانی گرمدره تصریح کرد: برای رقابت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری نیز 4 هزار و 708 نفر داوطلب شده اند که نسبت به دوره قبل 14.3 درصد رشد داشته است.
وی از وجود 925 آبادی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 از این تعداد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 592 آبادی وجود دارد.
مردانی گرمدره اظهار کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در 588 روستای چهارمحال و بختیاری به حد نصاب رسیده است.
وی گفت: از این تعداد 52 روستا داری کرسی 5 نفره و شوراهای اسلامی 536 روستا دارای کرسی 3 نفره است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: روستاهای دارای 20 خانوار و یا حداقل 100 نفر جمعیت شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی را دارد.
وی افزود: بانوان داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری 148.5 درصد و داوطلبان مرد این رقابت ها 11.5 درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.
مردانی گرمدره تصریح کرد: انتخابات امسال در شهرهای شهرکرد و بروجن به طور کامل و 100 درصد الکترونیکی برگزار می شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس دهم روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.