به گزارش ایرنا، رییس انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران از عضویت 800 نفر از متخصصان حوزه پردازش تصویر در این انجمن خبر داد و اظهار کرد: حدود 300 تن از این تعداد به صورت مستمر با این انجمن فعالیت دارند.
محسن سریانی افزود: این انجمن به همت جمعی از اساتید رشته های برق و کامپیوتر دانشگاه های کشور فعالیت خود را از 10 سال گذشته آغاز کرده و تاکنون سه دوره انتخابات هیات مدیره در این انجمن برگزار شده است.
وی در ادامه با بیان برگزاری دهمین کنفرانس صنعتی این انجمن در آذر امسال در شهر اصفهان بیان کرد: پیشنهاد برگزاری چهارمین کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر نیز در دانشگاه کرمان بتازگی از سوی رییس دانشگاه شهید باهنر این شهر به انجمن واصل شده است.
سریانی روند اجرای این کنفرانس در شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امید است تعامل انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران با دانشگاه شهرکرد تداوم یابد.
معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد نیز در این کنفرانس برپایی این برنامه ها را در ایجاد ارتباط سازنده و پایدار بین دانشگاه و صنعت موثر دانست.
محمد فرامرزی افزود: با وجودی که دانشگاه ها موتور محرکه تولید و اشتغال محسوب می شود، اما صنعت از توانمندی دانشگاهیان غافل است.
وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که مدت هاست به عنوان کلید واژه اصلی شعارهای سالانه مطرح می شود رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دانش بنیان دارد.
فرامرزی با بیان این که اقتصاد دانش بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: دانش در دانشگاه ها باید بر پایه نیاز بازار و اقتصاد جامعه عرضه شود.
وی سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای کارآفرینی را از اولویت های دانشگاه شهرکرد عنوان کرد و راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه و طرح ایده های دانشجویی، راه اندازی نخستین شرکت دانش بنیان و مرکز تخصصی رایانه ای 'آپا' را نمونه ای از اقدامات دانشگاه شهرکرد برشمرد.
به گزارش ایرنا، دبیر سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و پردازش تصویر نیز بازشناسی الگو، شناخت و تشخیص اشیا، رمز وکد نگاری، تحلیل تصویر و روش های فازی در پردازش آن، پردازش سیگنال های پزشکی، تشخیص حرکت و پردازش ویدئو را از مهمترین محورهای 35 گانه این کنفرانس عنوان کرد.
مریم تقی زاده معرفی توانمندی های استان و بسترسازی برای ایجاد تعامل بیشتر با دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی را از اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
وی زمان آغاز فراخوان ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس را آذر تا دی ماه سال گذشته بیان کرد و افزود: در این مدت 425 مقاله بصورت انگلیسی و فارسی به دبیرخانه واصل و 110 مقاله از این تعداد برای سخنرانی و ارائه در کنفرانس و به صورت پوستر پذیرفته شد.
تقی زاده بیان کرد: این مقالات از سوی پژوهشگرانی از هشت کشور کانادا، استونی، فرانسه، عراق، ترکیه، ژاپن، اسپانیا و ایرلند و 22 استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی ، سمنان، یزد، سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، گلستان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، البرز و آذربایجان شرقی به دبیرخانه این کنفرانس واصل شد.
به گزارش ایرنا، این کنفرانس به همت انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویرایران و گروه برق دانشکده فنی و مهندسی شهرکرد با حضور 2 تن از سخنرانان دانشگاه های فرانسه و ترکیه به مدت 2 روز در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد در حال برگزاری است.
کنفرانس های بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر به صورت 2 سالانه، اسفند سال 91 در دانشگاه بیرجند و دومین بار سال 93 در دانشگاه گیلان برگزار شده بود.
خبرنگار: شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.