مصطفی محسن پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تا صبح روز بیست و نهم فروردین ماه 132نفر از ثبت نام شدگان شوراهای اسلامی شهر و روستا انصراف خود را به ستاد انتخابات استان اعلام کرده اند.
به گفته وی، از این تعداد 95 داوطلب شورای اسلامی روستا و 37 داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر در این استان انصراف دادند.
محسن پور افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان 4 هزار و 626 نفر نامنویسی کردند که از این تعداد 999 نفر برابر 21.5 درصد برای شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 627 نفر برابر 78.5 درصد برای شوراهای اسلامی روستاها نام نویسی کردند.
وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 25هیات اجرایی بخش و 9 هیات اجرایی شهرستانها تشکیل شده است.
به گفته وی، برای دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در استان نیز 9 هیات اجرایی در شهرستان ها و 17هیات اجرایی در بخش ها فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: انتخابات الکترونیکی در 2 شهر شهرکرد و بروجن که دارای هفت کرسی شورای شهر می باشند، به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، براساس قانون تشکیلات شوراهای شهر و روستا هیات های نظارت باید تا اول اردیبهشت ماه فهرست بررسی تعیین صلاحیت را به هیات های اجرایی بخش و شهرستان ها اعلام کنند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.