معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از صبح روز بیست و هفتم فروردین در استان فعال شده است که منجر به بارش های قابل توجهی در مناطق کوهرنگ و بازفت استان می شود و این بارش ها باعث طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن معابر عمومی می شود.
مهرداد قطره سامانی ادامه داد: از همین رو توصیه می شود تا از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها پرهیز و از استقرار در ارتفاعات به سبب خطر رعد و برق جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه بارش ها تا اواخر وقت روز یکشنبه در استان ادامه دارد، تصریح کرد: در کوهرنگ از صبح بیست و هفتم فروردین 12 میلیمتر بارندگی گزارش شده که امید می رود این میزان تا پایان شب به عدد قابل توجهی برسد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش نسبی دما برای روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: تا پایان هفته سامانه بارشی قابل توجهی وارد استان نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری 478میلیمتر گزارش شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 16 درصد کاهش دارد.
تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشکسالی های 9 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود.
این استان سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و نیز تامین کننده بخشی از منابع آبی رودخانه دز است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.