مرتضی زمانپور روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تمهیدات اندیشیده شده دشت لاله های واژگون در شهرستان کوهرنگ، آماده استقبال از بازدید کنندگان و گردشگران از سراسر کشوراست.
وی اظهارکرد: دشت لاله های واژگون مشهورترین ودیدنی ترین مناطق گردشگری کشوردر این شهرستان است در فصل بهار که از اواسط فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه به گل می‌نشیند.
وی، چیدن گل ها، خارج کردن پیاز گل از دل خاک، و ورود دام ها به دشت لاله های واژگون را ممنوع و از دستگاه های اجرایی متولی منابع طبیعی، محیط زیست و عوامل انتظامی خواست تا درصیانت این گونه گیاهی کمیاب بکوشند.
وی از بازدید سالانه بیش از50 هزار نفر ازمسافران و گردشگران، ازدشت لاله های واژگون کوهرنگ را یادآورشد و توضیح داد: طی چند سال اخیر و با افزایش تورهای گروهی گردشگری، میزان بازدید کنندگان از این دشت، بطور چشمگیر افزایش یافته است.
دشت لاله های واژگون، با وسعت 3 هزار و 600 هکتار به عنوان رویشگاه اصلی گونهٔ گیاهی لاله واژگون یا اشک مریم، در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی شهرستان کوهرنگ، و 98 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
چشمه دیمه ،آبشار و تونل کوهرنگ، غار یخی چما و آبشار شیخ علیخان، از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری در مجاورت دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ برای بازدید گردشگران قراردارد.
خبرنگار: پروین علیخانی **انتشار: مرتضی شاهوردی
6199/9852
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.