شهرام احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 747 متخلف زیست محیطی در استان شناسایی و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شدند.
وی بیشترین میزان تخلفات طی این مدت را در مناطق تحت حفاظت استان شامل 18 پرونده زنده گیری حیات وحش و یک پرونده شکار غیرمجاز پستانداران، 42 پرونده شکار و صید غیرمجاز آبزیان، 36 پرونده شکارغیرمجاز پرندگان، 2 پرونده نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده عنوان کرد.
وی گفت: طی همین مدت 140 قطعه سهره طلایی، 30 قطعه کبک، 5 قطعه طرقه، 4 بهله عقاب طلایی، 4 بهله سارگپه، یک قطعه کشمیر، 4 بهله دلیجه، 2 قطعه بوتیمار، 4 قطعه حواصیل، یک قطعه یلوه، یک قلاده روباه، یک قطعه کاکایی، یک بهله بالابان و یک قطعه چنگر به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
احمدی از تشکیل 57 پرونده پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز در استان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 23 قبضه اسلحه غیرمجاز، 92 قبضه مجاز و 3 قبضه سلاح جنگی کشف و تحویل مراجع قضایی شد.
به گفته وی، در این مدت 124 مورد ادوات و وسایل شکار و صید مانند قفس، تور زنده گیری، موتور برق، دوربین، کوله پشتی، فشنگ و قطار فشنگ کشف و ضبط شد.
وی از تشکیل 83 مورد پرونده تخلف زیست محیطی شامل آلودگی هوا، خاک و آب در استان طی سال گذشته یادآور شد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سال گذشته بیش از 5 رای سبز از جمله کاشت درخت، پاکسازی مناطق حفاظت شده و آموزش محیط زیست برای متخلفان زیست محیطی از سوی قضات صادر شد.
وی از تشکیل 123 پرونده تعلیف غیرمجاز دام در سال گذشته در اراضی ملی و تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد و گفت: در این مدت 27 پرونده تخلف در زمینه شخم، شیار و تصرف اراضی ملی تشکیل شد.
احمدی از کاهش 5 درصدی مساحت آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در سال گذشته خبر داد و گفت: طی همین مدت 25 مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست اتفاق افتاد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و 5 منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش به مساحت 155 هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار 724هکتار دارد.
هم اکنون مدیریت 12.5 درصد مساحت استان چهارمحال وبختیاری با حفاظت محیط زیست استان است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.