به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در جلسه هماهنگی اقتصادی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هیچگونه تعلل و عذری از مدیران در انجام وظایف شان پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه هم اینک نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری 20 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 4 درصد است، تاکید کرد: بالا بودن نرخ بیکاری در استان به هر دلیلی که باشد، مدیران خود را پاسخگو و مسئول بدانند.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: رکود در ساخت و ساز مسکن در استان یکی از مهم ترین دلایل بالا بودن نرخ بیکاری است و مسئولان باید با تلاش و کمک بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی معضل بیکاری را رفع کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری از مدیران اجرایی خواست تا از بروکراسی اداری خارج شوند و در ادامه گفت: برخی مسئولان بخش های اقتصادی و اشتغالزا در چهارمحال و بختیاری پیگیر مطالبات و طرح های نیمه تمام سرمایه گذاری در استان نیستند و تنها شخص استاندار پیگیر این امور است.
وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری، چهارمحال و بختیاری باید تا پایان فروردین ماه سال جاری لایحه اشتغال، پیشنهاد برنامه های کاهش نرخ بیکاری و معرفی طرح های نیمه تمام سرمایه گذاری شده استان را به هیات دولت تقدیم کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور از جمله این استان از سوی بنیاد برکت و مستضعفان تنها به احداث مدرسه، مسجد، آبرسانی و برق رسانی و احداث جاده محدود شده است که باید با پیگیری مسئولان اجرای طرح های اشتغالزا به انجام برسد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: براساس گفت و گوهای انجام شده با رئیس کمیته امداد کشور با هدف اشتغالزایی واحدهای تولیدی این استان به ازای ایجاد هر شغل برای مددجویان دارای شرایط تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به صاحبان مشاغل پرداخت می شود.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری پتانسیل های فراوانی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت دارد که مغفول مانده یا در قالب طرح های نیمه تمام رها شده است.
گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 160 میلیارد ریال طرح عمرانی نیمه تمام در استان برای مشارکت و دریافت تسهیلات از سوی بنیاد برکت و مستضعفان اولویت بندی شده است.
بنابراین گزارش اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی چهارمحال و بختیاری برای تعیین تکلیف تامین مالی و تسهیلات طرح پتروشیمی بروجن، رفع مشکل معارض زمین و تغییر کاربری زمین برای طرح دهکده المپیک سامان، رفع مشکل زیست محیطی طرح اکوانرژی، جذب سرمایه گذار برای اجرای پالایشگاه و مشارکت ایمیدرو برای اجرای 3 طرح صنعتی تولید خودرو، کمپرسور خودرو و تولید کاغذ از کربنات کلسیم، تصمیم گیری و کمیته های تخصصی پیگیری این طرح ها تشکیل شد.
هم اینک یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مطابق گزارش های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حدود 850 واحد از این تعداد فعال است.
چهارمحال و بختیاری 248 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 145 هزار هکتار زراعی، 41 هزار هکتار باغ و 62 هزار هکتار زمین آیش و حدود 70 هزار بهره بردار دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.