به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری روز شنبه با گرامیداشت 12فروردین ماه سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران افزود:12فروردین ماه بیانگر این نکته است که امام به عنوان رهبر امت در همان ابتدا برای تحکیم بنیان ها انقلاب اسلامی به آرا مردم اتکال کردند.
به گفته وی، امام راحل در فروردین سال 58برنامه های انقلاب اسلامی ایران را در معرض آرا عمومی قرار دارند و مردم نیز به ندای رهبر خویش لبیک و با آرا 98درصدی به انقلاب اسلامی ایران 'آری ' گفتند.
کاظمی گفت:از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی که در انقلاب های دیگر وجود ندارد اعتماد بین رهبر و مردم است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای آغازین نهضت خود به مردم اعتماد کامل داشتند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با انتخاب هوشمند اعلام کردند که 'جمهوری اسلامی ' نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و این نظام را بر پایه مردمسالاری دینی بنیان نهادند.
کاظمی گفت:12 فروردین سال روز پیوند ناگسستنی جمهوریت و اسلامیت است و بی شک قانون اساسی رهاورد سالهای مبارزه با قدرت های استکباری است که این دو اصل مهم پذیرفته شده است .
به گزارش ایرنا، 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت و قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.
در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.
در این روز ملت ایران با رای 98.2 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد و به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.