حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز جمعه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: در ایام تعطیلات نوروز در آستان مقدس بقاع متبرکه در قالب خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری، خدمات مشاوره دینی به زائران به صورت رایگان ارائه می شود.
وی ادامه داد: این مشاوره ها با محوریت دین مداری موجب استحکام بنیان خانواده و جامعه می شود.
به گفته وی، 18 پایگاه پاسخگویی شرعی با حضور 20 کارشناس دینی در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه راه اندازی شده است که در نوبت های صبح و عصر به زائران خدمات مشاوره ای درزمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی ارائه داده می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال گسترده زائران امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) از برنامه پاسخگویی حرم مطهر، اظهار کرد: این برنامه ها طی سال در طرح های سازمان اوقاف برقرار است که در ایام نوروز با توجه به گستردگی حضور زائران به صورت جدی تر و گسترده تر برگزار می شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: روزانه 20 مبلغ دینی در 18 امامزاده و بقعه متبرکه استان مشاوره ارائه می دهند که بیش از 30 نفر ساعت به پاسخگویی شرعی و اعتقادی و تصحیح قرائت نماز و مشاوره مشغول هستند و به سؤالات و نیازهای معارفی زائران محترم پاسخگو هستند.
هم اکنون یک هزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، مهدیه، تکیه و 100 بقعه متبرکه شامل امامزادگان و قدمگاه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
در نوروز امسال حدود 34هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه های چهارمحال و بختیاری اسکان یافت.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.