به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های چهارمحال و بختیاری، این زندانی از سال ۱۳۸۳ به اتهام قتل عمد به زندان معرفی شد و رسیدگی به پرونده آن منجر به صدور حکم قصاص از سوی مراجع قضایی و اجرا به زندان ارسال شد.

حمید کریمی رئیس زندان مرکزی شهرکرد گفت: تلاش بی وقفه و پیگیری‌های مستمر مددکاران زندان در مدت دوازده سال و برگزاری جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول از عمده فعالیت‌های کمیته صلح و سازش زندان بود که در نهایت منجر به اعلام رضایت خانواده‌ مذکور از محکوم به قصاص و آزادی آن پس از ۱۲ سال شد.

کریمی افزود: پیشگیری‌هایی که جنبه کیفری دارد و اسلام بر آن اهتمام زیادی دارد، بخشی از سیاست جزایی به شمار رفته و به منظور جلوگیری از سقوط و انحطاط جامعه و برای درمان آسیب‌ها و مقابله با خشونت‌های داخلی و خارجی تعبیه شده است.

رئیس زندان شهرکرد در ادامه گفت: حکم قصاص عامل پیشگیری از ارتکاب به جرایم قتل نفس است، ولی با این حال، گذشت و رضایت از قصاص نفس می‌تواند، آرامش اجتماعی و در برخی موارد که قاتل زن و بچه دارد از تباهی سرنوشت آنها جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: با اینکه قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است، اما آسایش عمومی شهروندان در گرو وجود امنیت و رعایت حقوق متقابل افراد جامعه است و برابر قانون شهروندان حق ندارند حقوق دیگر اعضای جامعه را تضییع کنند که در آن صورت با اجرای قانون مواجه خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.