سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی خبر از حذف ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام داد؛ ماده ای که مناقشات فراوانی را در جامعه و مجلس ایجاد کرد.

به گزارش جماران، محمد خدابخشی با اعلام این مطلب افزود: با حذف این ماده ، پرداختی به مدیران مانند سابق خواهد بود و سقفی برای میزان پرداختی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مجلس به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معترض است، ادامه داد: با حذف کامل این ماده از برنامه ششم توسعه، باید دولت در قالب لایحه و یا نمایندگان در قالب طرح ، موضوع پرداختی به مدیران را به مجلس ارایه کنند تا قانونی مجزا و مصوب داشته باشیم.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطر نشان کرد: البته در برنامه ششم توسعه احکام دیگری درباره میزان پرداختی به مدیران وجود دارد که از آن جمله می توان به موادی درباره شفاف سازی پرداختی ها اشاره کرد.
وی گفت: بر این اساس، مرخصی 3 روزه زایمان برای پدران و موضوع فاینانس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

 مجمع تشخیص مصلحت همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان را تبدیل به متناسب سازی کرد 
خدابخشی تصریح کرد:مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف گذاری و رقم کمی مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه مبنی بر همسان سازی 85 درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری همچنین کارگران را حذف کرد و به جای همسان سازی، واژه متناسب سازی را جایگزین کرد.
وی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد رانندگان کامیون تایید شد، اظهار داشت: همچنین ساماندهی حقوق کارکنان پست های فشار قوی و ناظران بیمه کشاورزی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.