حمیدرضا دانش شهرکی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از یک هزار تن از این محصولات در مشاغل خانگی تولید و روانه بازار شده است.
به گفته وی، با فعال سازی 150 واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر یکهزار تن قارچ دکمه ای تولیدی استان بصورت خانگی تولید شد.
وی، تعهد امسال مازاد بر تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری را 200 تن ذکر کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و پرداخت تسهیلات تولید خانگی و ارائه آموزش به پرورش دهندگان، این میزان به 600 تن برابر با سه برابر تعهدات استان بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد واحدهای صنعتی تولید قارچ استان را 28 واحد اعلام کرد و گفت: در این مجتمع های تولیدی نیز سالانه بیش از 5 هزار تن قارچ مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دانش شهرکی میزان اشتغال ایجاد شده در زمینه تولید قارچ استان را 750 نفر اعلام و گفت: از این تعداد 150 نفر در تولید قارچ در حوزه مشاغل خانگی و مابقی نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.
وی این استان را مستعد تولید قارچ دکمه ای و رتبه ششم کشور دانست و تصریح کرد: با مطالعات انجام شده در صورت وجود بازار هدف و رونق صادرات، این منطقه ظرفیت چندین برابر تولید فعلی قارچ دکمه ای را دارد.
قارچ دکمه ای در آشپرخانه های خانگی و رستوران و فست فودها بیشترین مصرف را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.