به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام یکشنبه شب در دوازدهمین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر فضای مجازی در جامعه گسترده یافته است و باید از این فضا برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بهره گرفت.
وی یادآور شد: تهیه و اجرای طرح ها و اسناد بالادستی در بخش فرهنگی باید از خروجی مشخص، شفاف و مطلوب برخوردار باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ارائه آمار و اطلاعات دقیق از فعالیت های فرهنگی را ضروری اعلام و اظهار کرد: در این راستا نباید فقط به آمار بسنده کرد و باید واقعیت ها را نیز به مردم اعلام کرد.
وی گفت: مطالبه گری و اقدام عملی در ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی از تاثیر مستقیم برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به فرارسیدن نوروز و همزمانی آن با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشن های نوروزی باید متناسب با شخصیت این بانوی بزرگوار باشد و نباید ارزش های جامعه با معصیت ها خدشه دار کرد.
نکونام اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران احیای ارزش های دینی در جامعه است و باید تمامی رسانه ها و تریبون ها در این زمینه نقش آفرینی کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کسب روزی حلال مساله ای ریشه ای در جامعه و نوعی فرهنگ بین انسان هاست.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در گذشته بازاریان به عنوان فعالان فرهنگی جامعه به ویژه در کسب روزی حلال در صف نخست مسجد حضور داشتند.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در گذشته اعتماد بین بازاریان و مردم، یکی از مهمترین علت های کسب روزی حلال در جامعه محسوب می شد.
در این نشست کلیات سند پیشنهادی 'ارتقای فرهنگ کسب حلال' چهارمحال و بختیاری تصویب شد.
در پایان از فعالان شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.