سرهنگ خسرو نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی کسب خبری مبنی بر حمل چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی شهرستان و با هماهنگی مقام قضایی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش فلارد این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: در این عملیات با اجرای طرح ایست و بازرسی در محور لردگان - یاسوج یک دستگاه وانت نیسان حامل این میزان چوب قاچاق توقیف شد که در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.
به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل و زغال گیری جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شوند.
بر این اساس، طی شش ماه نخست امسال 52 پرونده چوب قاچاق و زغال در تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.
جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی در تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
محور ارتباطی بروجن - لردگان - یاسوج یکی از محورهای پرتردد و ارتباطی جنوب به مرکز کشور است که روزانه بیش از 30 هزار تردد در این محور انجام می شود.
خبرنگار: سمیه پناهنده ** انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.