حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اینک عملیات ساخت تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: پیش بینی تخصیص اعتبار سال جاری این طرح 100 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: عملیات اجرایی ساخت تونل چری و راه های دسترسی اطراف آن در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ و در مسیر استان خوزستان مهرماه سال 94 آغاز شد.
مقصودی با بیان اینکه سال گذشته برای اجرای این طرح 15 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد، ادامه داد: هزینه احداث این واریانت با تونل ها و پل های بزرگ با قیمت پایه، یکهزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته وی، با هدف انجام عملیات اجرایی تونل چری و راه های دسترسی آن هم اینک 130 هزار متر مکعب ورودی تونل خاکبرداری و 10 متر از تونل حفاری شده و اجرای گالری تونل به طول 7 متر احداث شده است.
وی با بیان اینکه محور شهرکرد - مسجد سلیمان از محورهای مهم ارتباطی چهارمحال و بختیاری و شبکه راههای ملی محسوب می شود، گفت: هم اینک ارتفاع گردنه چری از سطح دریا 2800 متر است.
مقصودی ادامه داد: با توجه به اهمیت روز افزون این محور، وضعیت فعلی راه در بعضی از قسمت ها به دلیل مشکلات فنی و مهندسی جوابگوی نیاز و تقاضای موجود نیست و به خصوص در فصل زمستان و با بارندگی مشکلات عدیده ای برای رانندگان ایجاد می کند.
به گفته وی، مسیر پیشنهادی گردنه چری به طول تقریبی 11کیلومتر است که با احداث آن علاوه بر آنکه مشخصات هندسی راه اصلاح شده، 10 کیلومتر از طول مسیر کوهرنگ به خوزستان کاسته می شود.
مقصودی تصریح کرد: در مسیر اصلاح شده، تونل چری به طول سه هزار و 384 متر و چند تونل کوچک در مجموع به طول یکهزار و 480 متر احداث می شود.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: با احداث مسیر جدید 21 کیلومتر از نامناسب ترین بخش محور موجود در محدوده گردنه چری حذف می شود.
مقصودی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص به موقع اعتبار این تونل و راههای دسترسی اطراف آن در سال 98 بهره برداری شود.
گرنه چری در ارتفاعات زاگرس، در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و راه ارتباطی شهرکرد را از مسیر کوهرنگ و منطقه بازفت به استان خوزستان متصل می کند.
کوهرنگ در حدود 85 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی و برفگیر است شامل 215 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.