به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست کمیته سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بروکراسی اداری اکنون به عنوان یکی از مهمترین مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.
وی با اشاره به عملکرد مطلوب و قابل دفاع مجموع مدیریت دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران استان دیگر فرصت آزمون و خطاء ندارند و باید برای رفع بروکراسی اداری با همدیگر تعامل داشته باشند.
سلیمانی دشتکی تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام مشارکتی چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: به همین منظور استفاده از توان بالای بنیادها، مؤسسات و نهادهای عمومی کشور می تواند در سرعت بخشی به روند تکمیل و بهره برداری از پروزه های نمیمه تمام استان مؤثر باشد.
وی یادآور شد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید ظرفیت های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف را شناسایی و اعلام کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اینک برخی بنیادها، مؤسسات و نهادهای عمومی کشور مانند بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در حوزه احداث دامداری 6 هزار رأسی، کارخانه لاستیک و مجتمع کرپ اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: تشکیل کمیته ای کارشناسی و علمی به منظور پیگیری وعده های مسئولان بنیادها، مؤسسات و نهادهای عمومی کشور برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری براساس دستور رئیس جمهوری در سفر به استان مبنی بر تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.
وی افزود: به همین منظور مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه با همکاری فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری باید تا یک هفته دیگر مزیت های سرمایه گذاری این استان را شناسایی و در قالب کتابچه به مسئولان ملی ارائه دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک هشت فرصت جدید و 11 پروژه نیمه تمام قابل سرمایه گذاری در این استان وجود دارد.
سید نعیم امامی تصریح کرد: مجوز احداث مجتمع کرپ بهرام آباد چهارمحال و بختیاری به ارزش 430 میلیارد ریال در همین هفته با بنیاد مستضعفان کشور منعقد می شود.
اکنون مجتمع تولید چادر مشکی بهرام آباد چهارمحال و بختیاری پس از 23 سال از سوی بنیاد مستضعفان تکمیل و بهره برداری شده است.
با احداث صنایع جانبی و راه اندازی مجتمع کرپ در این منطقه چهارمحال و بختیاری به قطب تولید چادر مشکی و صنایع وابسته کشور تبدیل می شود.
در این نشست مقرر شد بخشنامه هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری با فرمانداران هنگام سفر به شهرستان های 9 گانه استان صادر و ابلاغ شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.