ملک محمد محمودیان روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه استان افزود: براساس 70 درصد بودجه مصوب سال 95، بدهی شهرداران استان در 9 ماه امسال 6 میلیارد و 160 میلیون ریال بوده که از این میزان 2 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی گفت: براساس ماده 6 قانون تاسیـس و نحوه اداره کـتابخانه های عـمومی کشور مصوب 1382 مقرر شده که شهرداری ها سالانه حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را برای اداره امور کتابخانه ها در اختیار انجمن های کتابخانه های عمومی آن شهر قرار دهند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 28 شهر از 40 شهر چهارمحال و بختیاری کتابخانه عمومی و انجمن کتابخانه فعال دارد.
محمودیان با بیان اینکه نیم درصد درآمد شهرداریها به تسهیلات دریافتی شهرداری ها، اعتبارات تملک دارایی و اوراق مشارکت و فاینانس و اعتبارات تهاتری تعلق نمی گیرد، افزود: هم اکنون شهرداری های استان بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال به نهاد کتابخانه های استان بدهکارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت پرداخت این میزان به حساب کتابخانه ها گفت: نیم درصد شهرداری ها برای تجهیز و تکمیل طرح های کتابخانه های عمومی در شهرهایی که واریز شود، هزینه می شود.
فرهاد خلیل مقدم افزود: هم اکنون 50 کتابخانه عمومی در استان فعال است که این تعداد قبل از دولت یازدهم 35 کتابخانه بوده است.
وی از راه اندازی 4 باب کتابخانه جدید تا پایان سال استان خبر داد و گفت: در دولت یازدهم 49 درصد کتابخانه های عمومی استان شاداب سازی شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون سرانه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان 3.1 مترمربع است که این میزان قبل از دولت 2.49 مترمربع بوده است.
خلیل مقدم افزود: 32 هزار و 72 نفر در استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این میزان نسبت به سال گذشته 26.3 درصد رشد داشته است.
وی گفت: اعضای کتابخانه های استان در سال جاری 63 هزار و 302 جلد کتاب از کتابخانه های استان به امانت گرفتند که این میزان در مدت مشابه سال قبل 56 هزار و 328 کتاب بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به راه اندازی کتابخانه مرکزی استان به عنوان یکی از طرح های دولت گذشته در استان افزود: اجرای این طرح فرهنگی در استان پیشرفت نداشته است.
جواد کارگران افزود: زمین احداث این کتابخانه جنب فرهنگسرای شهرکرد جانمایی شده و همچنین جلسات تامین اعتبار این طرح ملی در کشور نیز برگزار شده است.
وی گفت: هشت هزار مترمربع زمین برای احداث این طرح جانمایی شده و در حال رایزنی زمین از مسکن و شهرسازی استان هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوان بر ترویج این فرهنگ در فضای مجازی تاکید کرد.
سیامک سلیمانی در ادامه با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی چه در قبل و حین و بعد از انقلاب استوانه نظام بود.
به گفته وی، هاشمی رفسنجانی هیچ گاه برای خودش کاری را انجام نمی داد و در همه عرصه ها مصلحت مردم و نظام را مد نظر داشت.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.