مرتضی منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در تالاب های استان به خصوص تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان آغاز شده است.
به گفته وی اجرای این طرح تا 10 بهمن ماه با همت فعالان محیط زیست و محیط بانان با استفاده از دوربین های نصبی در تالاب ها و دوربین های خاص اجرا می شود.
وی افزود: سال گذشته در اجرای طرح سرشماری گونه های آبزی و کنارآبزی در استان 40 گونه پرنده کمیاب و نایاب شناسایی و ثبت شد.
منصوری با اشاره به زمستان گذرانی گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی حاشیه تالابهای استان پیش بینی کرد، امسال بیش از 40 گونه پرنده در استان شناسایی شود.
وی گفت: این سرشماری همه ساله در کشورهای عضو کنوانسیون رامسر به منظور سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی انجام می شود.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بروجن از مشاهده 19 گونه پرنده برای نخستین بار سال گذشته در تالاب گندمان خبر داد و گفت: امسال نیز اردک سرسفید پس از 25 سال در تالاب بین المللی چغاخور و قوی کوچک نیز امسال برای نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان مشاهده شد.
استان چهارمحال وبختیاری دارای 6 تالاب است که تالاب بین المللی چغاخور و گندمان، علی آباد و سولقان و چال تر و چال خشک است.
تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن قرار دارد و این تالاب در لیست 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.