سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد آخرین وضعیت کمربند سبز این شهر را تشریح کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: تامین آب درخت‌کاری کمربند سبز شهرکرد باید مدنظر قرار بگیرد، چرا که درخت‌کاری اتمام کار نبوده و مباحث نگه‌داری و آبیاری بسیار مهم‌تر و توسعه و بهبود آن نیازمند اعتبار است.

به گزارش جماران، سید رضا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص کمربند سبز اطراف شهرکرد اظهار کرد: این کمربند از انتهای خیابان فارابی به سمت دانشگاه شهرکرد و تپه‌های منظریه در حال احداث است، به‌علاوه این طرح از قسمت پایین شهرکرد در پایین‌دست از ابتدای میدان شهدا قسمت پایینی کمربند ۱۵ خرداد به سمت دانشگاه شهرکرد امتداد دارد.

وی با اشاره به اینکه همه‌ساله نسبت به افزایش هکتار و اراضی زیر کشت اقدام می‌کنیم، افزود: اراضی تهلیجان و تپه‌های درازگوش نیز جزئی از کمربند سبز شمالی شهر بوده که در حال اجرا است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد ادامه داد: اگر در حاشیه شهر و در هر نقطه‌ای و در هر زمانی اراضی با کاربری فضای سبز آزاد و تحویل شهرداری شهرکرد شود بلافاصله نسبت به آزادسازی و انجام امورات مربوطه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هاشمی با بیان اینکه کمربندهای سبز به‌خاطر ضوابط خاصی که دارند به‌صورت یک نوار سبز درخت‌کاری می‌شوند، تصریح کرد: از نگاه ما درخت فضای سبز محسوب می‌شود اگر جایی بتوان اصول ضوابط ترافیکی نظیر دسترسی و ورود و خروج و ایمن، پارکینگ و سرعت خودروها را رعایت کرد، می‌توان کمربند سبز را به‌عنوان یک پارک حاشیه‌ای تلقی کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث کمربند سبز میانی شهرکرد- فرخشهر تا تونل رخ صرفا توسط یک شهر صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: هر شهرستانی و هر شهری نیز باید حرائم خود را نسبت به کشت مشخص کند و هر شهرداری مسئولیت فضای سبز مربوط به شهر خود را عهده‌دار است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه یک‌سری کشت‌وکار در قطب صنعتی شهرکرد صورت گرفته است، یادآور شد: این کشت‌ها نیز کافی نبوده و دستگاه‌ها باید هماهنگی لازم با هم را داشته تا کمربند یکپارچه‌ای تا تونل رخ شکل بگیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: تامین آب درخت‌کاری نیز باید مدنظر قرار بگیرد چرا که درخت‌کاری اتمام کار نبوده و مباحث نگه‌داری و آبیاری بسیار مهم‌تر و توسعه و بهبود آن نیازمند اعتبار است تا اثرات بلندمدت آن را در کاهش آلودگی هوا شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.