پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم بازده در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستانهای کوهرنگ، فارسان و شهرکرد اجرا شده است.

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده در مراتع استان، اظهار داشت: هم‌ اکنون پروژه  تبدیل دیم‌زارهای کم بازده در حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستانهای کوهرنگ، فارسان و شهرکرد اجرا شده است.

به گزارش جماران، عزت سلیمانی اظهار داشت: این پروژه در زمین‌های اختلافی بین دولت و مردم که بیشتر با گندم و جو به صورت دیم زیر کشت می‌روند، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت گندم و جو در اراضی ملی خلاف قانون است، افزود:در این پروژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با شناسایی اراضی کم بازده و تعامل با بهره‌برداران، این اراضی را به کشت بذور علوفه‌ای مانند قره یونجه، اسپرس، جاشیر و کلوس اختصاص می‌دهد.

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پروژه تبدیل دیم‌زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع است که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از رواناب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در دو سال گذشته با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی با متوسط بارش بیش از ۵۰۰ میلی‌متر، شرایط مناسبی برای اجرای این طرح دارند، خاطر نشان کرد: در راستای استفاده حداکثری از بارش‌های بهاری، این پروژه از اواخر اسفندماه با قرق دو ساله آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.