سرهنگ البرز لله‌گانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران استان با مشارکت موثر در رزمایش مردمی مواسات برای کمک مومنانه به محرومان و آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا فعال شدند و بسترهای رسانه‌ها را برای ثبت و ضبط این جلوه ماندگار آماده کردند.

وی، با بیان اینکه رسانه‌های استان از روزهای آغاز شیوع کرونا در کشور، همپای مدافعان سلامت مشغول فعالیت و اطلاع‌رسانی شدند، گفت: نشر و انعکاس اخبار و اطلاعات آموزشی و فرهنگسازی در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی در خصوص مطالب مربوط به کرونا از  مهم رسانه بوده است.

وی ادامه داد: پویش همدلی و همراهی خبرنگاران تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش کمک‌های خود را به شماره ۶۲۷۳۸۱۱۱۰۰۱۱۰۸۵۴ بانک انصار واریز کنند.

وی گفت: خبرنگاران برای پیوستن به این پویش کافی است عدد یک را به شماره ۰۹۲۱۴۹۴۳۴۱۲ ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۸۵خبرنگار اسمی عضو خانه مطبوعات استان هستند که ۸۲ نشریه شامل روزنامه، ماهنامه، دو هفته‌نامه، سالنامه و فصلنمامه دارای مجوز است، که ۴۰ درصد این تعداد فعالند.

در استان ۶ روزنامه، ۳۰ هفته‌نامه، ۵  دو هفته‌نامه و ۹ ماهنامه و ۳۲ مجوز سالنامه فصلنامه و پایگاه خبری صادر شده است، که از این تعداد ۵ روزنامه، ۱۹هفته نامه، ۳ دو هفته‌نامه و ۵ ماهنامه فعال است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.