به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، علی شهریارپور روز چهارشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: اجرای تلفنی این طرح به علت شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای برنامه‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی افزود: این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف کلی برآورد میانگین هزینه و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان‌ها اجرا می‌شود.

شهریارپور تصریح کرد: طرح آماری هزینه – درآمد خانوارهای شهری و روستایی از سال‌های قبل در چهارمحال و بختیاری اجرا و نتایج آن موجود است.

وی یادآور شد: در سال‌جاری فقط شیوه مصاحبه و جمع‌آوری داده‌های این طرح از مراجعه حضوری به تماس تلفنی تغییر کرده است، به همین علت از مردم استان تقاضا می‌شود با ماموران آمارگیر در این طرح همکاری کنند و به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند.

وی گفت: مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مجری طرح طرح آماری هزینه – درآمد خانوارهای شهری و روستایی در استان هستند.

شهریارپور تاکید کرد:تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا و پایان برنامه‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای تمامی طرح‌های خانواری مانند هزینه و درآمد خانوارها و نیروی کار به ‌صورت تلفنی و با اعلام شماره تلفن‌های ۴ رقمی یا سایر شماره‌های اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اهمیت طرح طرح آماری هزینه – درآمد خانوارهای شهری و روستایی در امکان بررسی روند مصرف کالاها و خدمات، مطالعه روابط متقابل، ویژگی‌های اجتماعی اقتصادی خانوارها، ارزیابی آثار سیاست‌های اقتصادی در زمینه تامین عدالت‌اجتماعی و بررسی توزیع درآمد، امکان بررسی خانوارهای زیر خط فقر، محاسبه شاخص قیمت مصرف کننده، نرخ تورم، نرخ رشد اقتصادی و تامین اطلاعات مورد نیاز حساب‌های ملی و منطقه‌ای است.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.