علی سامان‌پور روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ رییس قوه قضاییه اعتبار لازم برای راه‌اندازی ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در کشور را اختصاص داد.

وی افزود: سهمیه چهارمحال و بختیاری از این اعتبارات، برای ۳ مرکز بود که مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان یکی از این مراکز است.

سامان‌پور تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان، دیگر نیازی به ارجاع برخی پرونده‌ها به مرکز چهارمحال و بختیاری نیست.

وی یادآور شد: مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان هم‌اینک در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح فعالیت دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پیگیری می‌شود تا از ظرفیت پزشکان مقیم شهرستان سامان به‌ صورت پاره‌وقت برای فعالیت در این مرکز و خدمات‌رسانی به مردم در تمامی روزهای کاری هفته استفاده شود.

وی گفت: هم‌اینک کمبودهایی در مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان وجود دارد که با تهیه تجهیزات جدید این مشکلات به‌زودی رفع خواهد شد.

سامان‌پور تاکید کرد: از فرماندار شهرستان سامان تقاضا می‌شود تا در بودجه سال ۱۳۹۹ توجه بیشتری به این مرکز داشته باشد.

وی افزود: هم‌اینک تمامی معاینات سرپایی و صدور جواز دفن برای فوت‌های طبیعی در مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان انجام می‌شود.

سامان‌پور تصریح کرد: موارد نیازمند کالبدشکافی و سپری کردن مراحل قانونی به‌ علت فوت‌های غیرطبیعی، همچنان باید در پزشکی قانونی مرکز چهارمحال و بختیاری پیگیری و انجام شود.

به گزارش ایرنا، مرکز پزشکی قانونی شهرستان سامان از محل اعتبارات ۴۹ مرکز رییس قوه قضاییه در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.