رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت این پایگاه خیرساز در زمینی به مساحت ۴۱۲ مترمربع مساحت شامل پارکینگ، مرکز پیام، سالن آموزش و کنفرانس احداث می‌شود.

محمد حیدری روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این مرکز افزود: برای ساخت این مرکز  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی یکی از خیران اختصاص داده شده است.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۲ مرکز پایگاه اورژانس در استان فعال است، گفت: اورانس ۱۱۵ استان ۸۵ دستگاه آمبولانس و ۲۷۰ پرسنل فعال دارد.

به گفته وی، متوسط زمان حضور نیروهای اورژانس استان در صحنه حوادث شهری ۵ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۹ دقیقه است که میانگین در کشور برای حوادث درون شهری ۸ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۱۴ دقیقه است.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۴۴ هزار و ۵۳۴ ماموریت توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد، که ۹ هزار و ۴۵۲ ماموریت تصادفی،۷ هزارو ۲۳۲ ماموریت غیر تصادفی، ۴ هزار و ۲۵۷ ماموریت قلبی و ۲۲۷ ماموریت ناشی از مسمومیت با گازمنوکسیدکربن بود.

شهرستان بن در فاصله۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

هفته سلامت با شعار "حمایت همگانی از مدافعان سلامت" و با تاکید بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از یکم تا هفتم اردیبهشت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.