سردار علی‌محمد اکبری روز پنجشنبه در رزمایش کمک مومنانه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: این کمک‌ها از سوی اقشار مختلف مردم، بازاریان، فعالان و هیاتهای مسجدی‌، کارکنان دولت، پایگاه‌های بسیج و مردم مناطق شهری و روستایی اهداء شده است.

وی با بیان اینکه حضور اقشار بسیجی استان در مقابله با ویروس کرونا در ۲ مرحله انجام گرفته است، تصریح کرد: در مرحله نخست که از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا شکل گرفت، بسیج پزشکی در کنار نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اهتمام خود را در خصوص بیماریابی و غربالگری به کار گرفتند و در همین خصوص استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره با فعالیت ۱۵۵ تیم بسیجی در مراکز بهداشتی استان، خاطر نشان کرد: بیماریابی گسترده و غربالگری کامل جمعیت از موفقیت‌های استان در سطح کشور به شمار می‌رود.

اکبری افزود: در مرحله دوم نیز با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه و کمک به اقشار آسیب‌دیده، تیم‌های بسیج فعال شدند و قرارگاهی به همین منظور در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط بسیج و سپاه در بین اقشار آسیب‌دیده استان، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی این کمک‌ها ۴۵ میلیارد ریال است.

اکبری خاطر نشان کرد: قرارگاه کمک مومنانه در استان تا زمانی که ویروس کرونا وجود داشته باشد ،فعال است و به جذب کمک‌های مردمی می‌پردازد.

به گزارش ایرنا، در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.