محمدرضا عمرون روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این تخلفات در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی و تخلفات گرانفروشی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی بوده است.

وی، با تاکید بر اینکه در این مدت ۱۰ تخلف داروخانه‌ها در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد، افزود: تخلف ۸ داروخانه محرز و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: علاوه بر طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی، طرح نظارت ویژه تسهیل کسب و کار نوروزی نیز تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه داشت و در هر ۲ طرح ۵۵۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و ۵۴۵ پرونده تخلف رسیدگی شد.

عمرون اظهار داشت: متخلفان در این مدت در این ۲ طرح به پرداخت  ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

وی، در ادامه از آغاز اجرای طرح ضیافت با همکاری اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت استان از ۳۰ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: در این طرح نظارت ویژه به کالاهای اساسی و همچنین فروشگاه‌ها و اصناف به خصوص شیرینی و زولبیا فروشی، حلیم و آش، خرما انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال‌و بختیاری با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است، افزود: صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مرجع نظارت هستند و تخلفات را شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

وی، در ادامه به سرعت رسیدگی به تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۱۸ روز، بهداشت و درمان ۱۷ روز و قاچاق کالا و ارز ۴۰ روز است ،که این میانگین در استان رسیدگی به تخلفات حوزه کالا و خدمات و بهداشت کمتر از این زمان است.

عمرون اظهار داشت: زمان رسیدگی در پرونده‌های قاچاق کالا در استان به دلیل اینکه قاچاقچیان ساکن استان‌های دیگر هستند و برای تکمیل پرونده به نیابت قضایی نیاز است، ۷۰ روز است.

به گفته وی، زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق در استان در سال گذشته ۹۰ روز بود، که امسال به ۷۰ روز کاهش پیدا کرده ‌است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌ و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.