سوسن تمدن روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در سال ۹۸ بانوان ورزشکار استان در رشته‌های مختلف به مسابقات برون‌مرزی راه پیدا کردند.
رییس گروه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه از جمله بانوان حاضر در مسابقات بین‌المللی می‌توان به طناز نصیری اشاره کرد که توانست مدال طلای مسابقات جهانی کونگ‌فو را کسب کند، افزود: نیلوفر مختارپور، ووشوکار این استان نیز در مسابقات آسیایی برونئی حضور داشت که موفق به کسب مدال نشد.
وی ادامه داد: سمیه یزدانی نخستین بانوی استان بود که توانست در رشته دوچرخه‌سواری در مسابقات آسیایی و  مسابقات بین‌المللی جاده حاضر شود و در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ در کشور ازبکستان مدال برنز را کسب کند.
تمدن عنوان کرد: غزاله بنی‌طالبی دیگر بانوی قهرمان چهارمحال و بختیاری در رشته ووشو در مسابقات بین‌المللی در روسیه مقام دوم و در مسابقات کاپ آسیا در کشور ازبکستان نیز مدال نقره را کسب کرد.
رییس گروه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پارسال مسابقات استعدادهای برتر در کشور برگزار شد، خاطر نشان کرد: ۲۹ تیم از این استان به مسابقات استعدادهای برتر اعزام شد، با توجه به مقام‌هایی که در این مسابقات کسب شد استان از رتبه سی‌ام به بیستم صعود کرد.
وی به تیم‌های چهارمحال و بختیاری، حاضر در لیگ‌های مختلف کشوری اشاره و اضافه کرد: از جمله تیم‌های حاضر در لیگ‌ها می‌توان به تیم فوتبال ساحلی شهید نوروزی چلیچه حاضر در سطح لیگ برتر، تیم فوتسال دریژنو فرخشهر در لیگ برتر، تیم فوتسال شهرکرد در لیگ دسته یک، دوچرخه‌سواری کوهستان در سطح لیگ برتر، دو و میدانی در لیگ برتر و لیگ طلایی، تیم بسکتبال در لیگ دسته یک بود.
تمدن،با تاکید بر اینکه امسال ۲۲ میزبانی از تیم‌های کشوری در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، یادآور شد: این میزبانی‌ها در رشته‌های قایقرانی، ووشو، رزمی، تنیس، فوتبال، دوومیدانی، فوتسال و کونگ‌فو بودند، طی این میزبانی‌ها ۳ هزار و ۴۲۳ نفر در قالب ۲۷۳ تیم در این استان حاضر شدند.
رییس گروه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر ۱۹ نفر از بانوان این استان عضو ثابت تیم ملی هستند، ۴۶ نفر به اردوهای تیم ملی دعوت شدند، ۵۹۴ مقام انفرادی و ۲۶ مقام تیمی کسب شد و ۱۶۵ تیم به مسابقات کشوری اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری استعداد و پتانسیل‌های بسیاری در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، این استان به‌واسطه ارتفاعی که از سطح دریا دارد، شرایطی بسیار مناسب برای ارتقا آمادگی بدنی ورزشکاران فراهم می‌سازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.