مهرداد قطره‌سامانی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش ۹ درصدی مواجه است.

وی ادامه داد: طی سامانه بارشی اخیر بیشترین بارش در شهرستان کوهرنگ با ۶۱ میلیمتر به ثبت رسید و پس از آن مالخلیفه با ۴۸ میلیمتر، لردگان با۲۳ میلیمتر، فارسان ۲۱ میلیمتر، اردل ۲۰ میلیمتر، شهرکرد ۱۵ میلیمتر، بن و بروجن ۱۴ میلیمتر و سامان با ۱۰ میلیمتر بیشترین بارش‌های استان را به خود اختصاص دادند.

قطره سامانی ، از تقویت سامانه بارشی فعال در استان برای روز شنبه خبر داد و گفت: این سامانه در کوهرنگ، بازفت، اردل، میانکوه و لردگان شدت بیشتری دارد و سپس روز یکشنبه ۲۴ فروردین تضعیف شده و محدود به بارش‌های رگباری می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برای صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و پس از آن در انتهای هفته سامانه بارشی جدیدی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.