مهرداد قطره‌سامانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بعدازظهر ششم فروردین تا صبح جمعه سامانه بارشی به نسبت ضعیفی در استان فعال می‌شود، که به بارش باران در مناطق پایین دست و برف در ارتفاعات منجر می‌شود.

وی پیش بینی کرد، این بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ، اردل و  لردگان ۵ میلیمتر بارش و در شهرکرد، بروجن، بن و سامان بین ۲ تا ۳ میلیمتر باران به همراه داشته باشد.

قطره‌سامانی، از ورود یک سامانه بارشی دیگر از روز جمعه به استان خبر داد و گفت: این سامانه نیز تا روز سه‌شنبه منجر به ریزش برف در ارتفاعات، باران، تگرگ و وقوع رعدوبرق در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سامانه‌های بارشی از قدرت زیادی برخوردار نیست، تصریح کرد: با افزایش دما، خطر سرمازدگی درختان نیز برطرف شده است با این وجود باغداران آمادگی لازم را برای مقابله با سرمازدگی باغات خود را داشته باشند.

قطره‌سامانی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۳۹۹ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۵ درصد کاهش دارد.

وی همچنین ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۴ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که ارتفاع برف در سال آبی گذشته ۷۵ سانتی‌متر و در میانگین بلندمدت دوره مشابه ۴۵ سانتی‌متر بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.