حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته شهرکرد که در روزهای شیوع کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، شکل‌گیری بحران کرونا را از مصادیق آزمون الهی دانست و گفت: در این عرصه وظایفی برعهده داریم که اگر آن را به خوبی انجام دهیم می‌توانیم از این آزمون نیز سربلند خارج شویم.

وی، در خانه نشستن، رعایت سلامت دیگران و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی را از مهمترین وظایف افراد در شرایط بحران کرونا برشمرد و افزود: در خانه نشستن را باید یک وظیفه بدانیم و اگرچه سخت است اما باید آن را تحمل کنم تا سلامت جامعه به خطر نیفتند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، برخورداری ملت ایران از فرهنگ انتظار را یک فرصت مناسب دانست و گفت: کادر درمان که این روزها با از خودگذشتگی و تلاش جهادی خود در مسیر حفط جان افراد تلاش می‌کنند از تربیت‌یافتگان مکتب انتظار به شمار می‌روند.

نکونام خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تولیدمحور و جهادی نیز از دیگر مصادیق این فرهنگ است که باید قدر آن را به خوبی بدانیم.

وی گفت: عالم به زمان بودن و برخورداری از درک عمیق نسبت به مقتضیات جامعه ،رمز پیروز افراد در آزمون الهی است و انسان‌ها مکلف آفریده شده‌اند و از آنجا که خداوند به آنها اختیار بخشیده تا راه را خود انتخاب و پیدا کنند، از همین مورد مورد آزمون و امتحان الهی نیز قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این میان جدا از فلسفه آزمون الهی که بحث مفصلی است، آنچه اهمیت بسیاری دارد، این است که انسان‌ها اصل امتحان الهی را باور داشته باشد و بدانند که مدام و مستمر تحت آزمون الهی قرار دارند.

نکونام با اشاره به آیات مبارکه قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم به خوبی موضوع آزمون الهی را تبیین کرده و انسان‌ها را نسبت به آن آگاه ساخته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عرصه‌های امتحان الهی متعدد است، اظهار داشت: از نماز خواندن، غذا خوردن تا نوع رفتار و گفتار نوعی آزمون الهی است.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا، چند هفته‌ای است اقامه نماز جمعه در چهارمحال و بختیاری  برگزار نمی‌شود و خطبه‌های نماز جمعه در قالب پیام جمعه در اختیار مردم این استان قرار داده می‌شود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.