غلامرضا شادنوش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال گذشته افزود: هر هفته افزون بر ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در این استان تولید و تحویل مرغداری‌ها می‌شود که با معدوم‌سازی جوجه یکروزه در دو ماه اخیر، افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت به این صنعت مولد در استان وارد شده است. 

وی، قیمت تمام شده جوجه یکروزه استان را ۲۳۰ هزار ریال در هر قطعه اعلام و تصریح کرد: اکنون قیمت پیشنهادی دلالان و مرغداری‌های استان برای خرید جوجه ، کمتر از ۳هزار ریال در هر قطعه رسیده است.
مدیرعامل این شرکت تولیدی جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید سالانه جوجه یکروزه استان را ۱۶ میلیون قطعه در ۴ دوره با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: با کسادی بازار بعد از شیوع ویروس کرونا و نوسانات ارز و محدودیت توزیع نهاده‌های وارداتی، امکان بیکاری تعداد بخشی از کارگران این بخش دور از انتظار نیست.
وی، میزان سرمایه‌گذاری بخش تولید جوجه یکروزه استان را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این باره با تایید حذف و معدوم‌سازی جوجه یکروزه با شروع ویروس کرونا در استان گفـت: با کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در ۲ ماهه اخیر تولید جوجه در این استان نیز با مشکل عرضه محصول مواجه شده است.

سام مردانی، قیمت‌تمام شده جوجه یک روزه در را بیش‌ از ۲۰ هزار ریال برآورد و تصریح کرد: در حال حاضر هرقطعه جوجه تولید شده در استان به کمتر از ۳ هزار ریال به فروش می‌رسد که امید است با فروکش کردن ویروس کرونا، این مشکل تولیدکنندگان طیور استان برطرف شود.
به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید مرغ گوشتی در۲۴۰ واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن در سال است، که براساس آمارهای موجود تولید گوشت سفید این خطه بیشتر از سرانه مصرف استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.