الله‌کرم نصیری روز پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری از تولید و آماده توزیع شدن ۷۰۰ تن مرغ بالای ۴۰ روزه در مرغداری‌های استان در ماه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، حداقل  ۲۰ درصد این میزان مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلوگرم  ۱۲۹ هزار ریال از سوی اداره پشتیبانی امور دام استان خریداری و ذخیره سازی می‌شود.
به گفته وی، به منظور تامین مواد پروتئینی استان و تعادل در بازار مصرف در ماه‌های آینده، روزانه افزون بر ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد با قیمت مصوب در این استان توزیع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین از ممنوعیت ورود گوشت مرغ از استان‌های همجوار به این استان تا اطلاع ثانویه خبر داد و تاکید کرد: کشتارگاه‌های طیور نیز ملزم به فعالیت شبانه‌روزی در کشتار، بسته‌بندی و انجماد کردن مرغ تضمینی خریداری شده پشتیبانی امور دام استان با حداکثر ظرفیت هستند. 

نصیری، همچنین از ذخیره‌سازی بیش از ۲۰ هزار تن محصول گندم وارداتی خریداری شده در بنادر کشور برای این استان در روزهای نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: با ذخیره‌سازی بیش از ۳۰ هزار تن گندم در انبارهای استان، تا زمان برداشت محصول گندم و خرید تضمینی آن از بهره‌برداران در تیرماه سال‌جاری، مشکلی در تامین آرد و نان مصرفی استان ندارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، فعالیت بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ فرآوری محصولات لبنی استان را یادآور شد و گفت: قیمت مصوب هرکیلوگرم  محصول شیر خام درب کارخانه ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال است و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دولت توسط مباشران تعاون روستایی اقدام به خرید حمایتی  این ماده لبنی فاسدشدنی در زمان کنونی کرده است.

سجاد رستمی، علت اصلی کسادی بازار شیر خام در استان را موقتی و محدودیت جابجایی خودروهای باری بین استانی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  اعلام کرد و افزود: با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور و استان، عرضه و تقاضای گوشت مرغ و لبنیات به روال عادی خواهد برگشت.

به گفته وی، هم‌اینک ۳ کارخانه بزرگ فراوری لبنیات در سطح استان به صورت تمام ظرفیت در حال خرید و فرآوری شیر تولیدی استان هستند و محدودیتی در خرید شیر مرغوب با بار میکروبی پایین از سوی صنایع لبنی استان وجود ندارد.   
به گزارش ایرنا ، با شیوع ویروس کرونا در کشور ، بخشی از بازار فروش محصولات لبنی و گوشت سفید استان دچار رکود و کسادی موقتی شده است که در این جلسه برای به حداقل رساندن خسارت به تولیدکنندگان با  رعایت حقوق شهروندی مصرف‌کنندگان تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.