الله‌کرم نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در این طرح کالاهای اساسی، ارزاق عمومی، مواد خوراکی، شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی تامین می‌شود.

وی افزود: در این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری حق فروش کالاهای دیگر تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا را ندارند.

نصیری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری موظفند اجرای این طرح را به‌صورت مستمر پیگیری و بر روند اجرای صحیح آن نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: اجرای طرح تامین کالاهای اساسی، ارزاق عمومی، مواد خوراکی، شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری تا ۱۵ فروردین‌ماه است و ادامه یا توقف آن مستلزم تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا تهیه و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است و مشکلی نیست.

وی گفت: خوشبختانه وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مطلوب و فراوانی اقلام به‌خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان مطلوب است.

نصیری تاکید کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری موظفند پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.

وی افزود: افزایش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها، ضدعفونی به‌موقع محیط های بیرونی و داخلی، جلوگیری از ازدحام جمعیت، پرهیز از جابجایی پول نقد و استفاده از کارت‌خوان باید در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای چهارمحال و بختیاری رعایت شود.

هم‌اینک بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و لغو سفرهای غیرضروری و اجتماعات، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.