اقبال عباسی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبر افزود: اگر این سه زیرساخت مهم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم نشده بود، مدیریت و کنترل بحران کرونا سخت‌تر می‌شد و وضعیت استان بدتر از شکل کنونی بود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استانی با ۱۲ کمیته فعال زیرمجموعه آن در استان، تصریح کرد: همراهی و همکاری مردم با تصمیمات گرفته شده این ستاد نقش بسزایی در کنترل بحران کرونا در استان داشته است.

عباسی ادامه داد: کاهش ۵۲ درصدی ورودی مسافر به استان و کاهش ۴۶ درصدی تردد بین استانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از همکاری و همراهی مردم دارد و امید می‌رود این همراهی همچنان تداوم داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همکاری اصناف و بازاریان نیز در کنترل وضعیت استان در مهار ویروس کرونا بسیار موثر بوده است.

عباسی با توصیه مردم به در خانه ماندن و رعایت نکات پزشکی، اظهار داشت: امید است با تحقق این مهم و تداوم همراهی دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی به زودی جشن پیروزی بر ویروس کرونا را برگزار کنیم.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون ۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۹ نفر جان خود را از دست داده و ۴۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.