حمید دانش شهرکی، روز شنبه در گفت وگو ایرنا وسعت باغات این استان قبل از اجرای سیستم آبیاری نوین را  ۱۵ هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: با تغییر سیاست الگوی کشت و  اجرای آبیاری قطره‌ای در سطح باغات استان و زیر کشت رفتن اراضی شیبدار باغات بادام ، سطح باغات این استان به ۴۲ هزار هکتار رسیده است.

به گفته وی، از مجموع سطح باغات استان، حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و حدود ۸ هزار هکتار نیز گردو است.

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه باغات به عنوان یک عملیات آبخیزداری اضافه کرد: کشت درختان با توجه به موقعیت استان و سازگاری با منطقه انجام می‌شود.

دانش، با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرح‌های کشاورزی در این استان گفت: با توسعه  وسعت باغات استان در سال زراعی گذشته، سرجمع تولید محصولات باغی استان به ۱۹۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل به عنوان یکی از قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.