مجید شیرانی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون حدود ۳۰۰ بیمار مشکوک به این بیماری شناسایی و در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار گرفتند.
وی افزود: روز سه‌شنبه ۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد و آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان همچنان ۸ نفر است.

شیرانی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: با توجه به مهارت و تخصص بالای نیروی انسانی و متخصصین و فراهم شدن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و موافقت وزارت بهداشت، به زودی آزمایشات اختصاصی و تکمیلی در استان انجام و روند پاسخ‌دهی به نمونه‌های بیماران مشکوک تسریع می‎شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش بی‎وقفه کادر درمان این استان، از مردم خواست با انجام مراقبت‌های لازم تا حد امکان از افزوده شدن حجم کار پزشکان و پرستاران بکاهند.

شیرانی با تاکید بر خودداری از حضور در بازار شب عید و دید و بازدیدهای نوروز، افزود: اگر مردم ۲ هفته دیگر در خانه بمانند و توصیه‌های پزشکی را رعایت کنند در مهار و کنترل این ویروس کمک بسزایی به مسئولان می‌کنند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.