حیدر علیپور دهکردی شامگاه شنبه در دویست و چهل و دومین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از مراجعه و تجمع مردم در شهرداری شهرکرد با هدف پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا انجام می‌شود.
وی افزود: در این مدت، شهرداری شهرکرد در بهای عوارض شهری مرکز چهارمحال و بختیاری هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.
علیپور دهکردی تصریح کرد: همچنین تا ابتدای خرداد ۱۳۹۹ هرگونه بدهی شهروندان به شهرداری شهرکرد تمدید خواهد شد.
وی با تشکر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در راستای پیشگیری ویروس کرونا یادآور شد: نیروهای شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن در کنار کادر بهداشتی و درمانی برای ریشه کنی ویروس کرونا تلاش شبانه‌روزی می‌کنند.
علیپور دهکردی اظهار داشت: شهرداری شهرکرد نظارتهای خود در برگزاری مراسم مختلف و تجمع‌های شهروندان شهرکرد را تشدید و تا حد امکان از برگزاری آن جلوگیری کند.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: ورود مسافران به شهرکرد باید با کنترل بیشتری همراه باشد.
حمید فتح اللهی دهکردی تاکید کرد: در این راستا شورای اسلامی برای همکاری با مجموعه شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آمادگی کامل و لازم را دارد.
معاون شهردار شهرکرد نیز گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا تمامی مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به این شهرداری بسیج شدند.
عبدالصادق نجفی تصریح کرد: در این مدت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، پایانه های مسافربری، آرامستان ها، بوستان ها، سرویس‌های بهداشتی و معبرهای عمومی شهرکرد ضدعفونی و گندزدایی شد.
به گزارش ایرنا، تعداد بیماران مشکوک بستری شده در بیمارستان چهارمحال و بختیاری ۵۰ نفر اعلام شده است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۱ نمونه آزمایش از بیماران مشکوک در چهارمحال و بختیاری گرفته که از این تعداد تاکنون آزمایش ۷۰ بیمار اعلام شده است.
از تعداد آزمایش‌های اعلام شده ابتلای ۱۶ بیمار به ویروس کرونا و فوت یک پیرزن ۹۰ ساله بر اثر ابتلا به آن قطعی شده است.
ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.
این ویروس اکنون به ۸۲ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.