هوشنگ مصطفوی شامگاه یکشنبه در پانزدهمین ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: روستای میانرودان نیز بخاطر لایروبی نشدن رودخانه در صورت وقوع سیلاب در این فصل ، در معرض خطر سیل است.
وی افزود: رودخانه‌های چمن‌گلی و میانرودان نیاز به لایروبی دارد.
مصطفوی تصریح کرد: شیلات‌های واقع در روستای دزک علیا شهرستان کوهرنگ نیز در معرض خطر سیلاب قرار دارد.
وی یادآور شد: در شهرستان کوهرنگ چند نقطه بحرانی جدی وجود دارد که دستگاه‌های امدادرسان باید در این مناطق خدمات رسانی کافی داشته باشند.
فرماندار شهرستان فارسان نیز گفت: به تمامی فعالان بخش کشاورزی و شیلان این شهرستان هشدارهای لازم داده شد.
مرداس طاهری تاکید کرد:برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از بارش‌های روزهای آینده دریچه‌های سدها و کانال‌های کشاورزی شهرستان فارسان باز شده است.
فرماندار شهرستان شهرکرد نیز گفت: خروجی رودخانه شهرکرد حدفاصل هفشجان تا شمس آباد نیازبه لایروبی دارد.
عبدالعلی ارژنگ تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نسبت به لایروبی این بخش از رودخانه تا قبل از آغاز بارش‌ها اقدام کند.
فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: تمامی دستورات لازم برای مقابله با بحران‌های سیلاب احتمالی در بارش‌های آینده به شهرداران و دهیاران داده شد.
کمال اکبریان چالشتری یادآور شد: پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مسیل روستای قوچان شهرستان سامان را مسدود کرده است که بازگشایی سریع‌تر آن ضروری است.
فرماندار شهرستان بن نیز گفت: سدهای خاکی روستاهای بارده و تومانک این شهرستان نیاز به بررسی دارد.
کیانوش نادری بلداجی اظهار داشت: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هر چه سریع‌تر اقدام کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دریچه‌های تمامی سدهای خاکی استان باز و سرریزها بازدید شده است.
علی محمدی مقدم تاکید کرد: هیچ مشکلی برای مدیریت و مقابله با سیلاب ناشی از بارش‌های روزهای آینده در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یک سامانه پربارش این استان را از دوشنبه فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی فعال از دوشنبه آسمان استان را فرا می‌گیرد.

شاهرخ پارسا شامگاه یکشنبه در پانزدهمین ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این سامانه بارشی از دریای سرخ وارد کشور شده است که بخشهایی از استان را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
وی افزود:با ورود این سامانه به چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده بارش برف باران و برف پیش‌بینی و بخشی از کمبود بارش‌ها جبران می‌شود.
پارسا تصریح کرد: بارش‌های چهارمحال و بختیاری ۳۲ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش دارد.
وی یادآور شد: ارتفاع برف کنونی چهارمحال و بختیاری ۵۰ سانتیمتر گزارش شده که نسبت به میانگین بلندمدت ۶۰ سانتی‌متر کاهش نشان می‌دهد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این سامانه بارشی طی روز بیش از ۱۵۰ میلی‌متر باران و برف در کوهرنگ می‌بارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.